DNS Management คือ ระบบจัดการค่าต่างๆภายใน Nameserver เช่น ชี้ค่าไปที่โฮสติ้ง ตั้งค่าอีเมลให้รองรับ Google Apps ฯลฯ ซึ่งใช้ได้เฉพาะโดเมนที่ใช้งาน Nameserver ของเราเท่านั้น การเปลี่ยนแปลงค่า DNS นั้นจะส่งผลกับเว็บไซด์หรือระบบเมลโดยตรง ควรปรึกษาเจ้าหน้าที่หรือผู้มีความรู้ทางด้าน Network

ขั้นตอนการตั้งค่า DNS Management มีดังนี้
1. Login เข้าสู่ระบบที่ https://netway.co.th/clientarea/  จากนั้นเลือกที่ Dashboard > Domain ตามรูป

2. เลือกโดเมนที่ต้องการ กดที่รูปเฟือง และเลือก Manage Domain

3. เลือก Domain Management

4. เข้ามาแล้วจะพบ ค่า Record ต่างๆของโดเมนนี้

5. ลูกค้าสามารถจัดการตั้งค่าด้วยตัวเองได้ดังนี้

5.1 Add New Records คือการเพิ่ม Records ใหม่ที่ยังไม่มีในรายการ ตามความต้องการของลูกค้า
- สามารถ Add ที่ช่อง Records ประเภทต่างๆได้ ตามรูป DMA01 หรือ Add จากด้านล่าง ตามรูป DM ซึ่งสามารถเลือกได้ว่าต้องการ Add ค่า A, MX, CNAME ฯลฯ

- กรอกรายละเอียดตามรูปแบบของ Records (ทดสอบโดยใช้ TXT Records) และกด Submit

- ระบบจะแจ้งว่าได้ทำการ Add Records เรียบร้อย

- ข้อมูลจะปรากฎขึ้นตามประเภทของ Records

 

5.2 Edit คือ การแก้ไขค่า Records ที่มีอยู่แล้ว
- เลือก Edit Records ที่ต้องการ

- แก้ไขข้อมูล แล้วกด Submit

- หากแก้ไขแล้วระบบจะแจ้งว่า แก้ไข Records เรียบร้อย

- ข้อมูล Records จะเปลี่ยนแปลงไป

 

5.3 Delete คือ การลบ Records ที่มีอยู่แล้ว
- เลือก Delete Records ที่ต้องการ

- ระบบจะให้ลูกค้ายืนยันว่าต้องการ Delete จริงหรือไม่

- ข้อมูล Records จะถูกลบ

 

Netway.co.th’s DNS Management (English Version)

DNS Management is a management console for Nameserver. It allows such features as website hosting configuration, G Suite email configuration, or Office 365 email configuration with the Nameserver hosted at Netway Communication. This concole affects the updates on your website directly. You should consult your technical team before changing anything in this console.

STEP BY STEP:
1. Login to  https://netway.co.th/clientarea/ and go to Dashboard > Domain

2. Select your domain and the gear icon. Then select Manage Domain

3. Select Domain Management

4. You will see the Records of the domain

5. You can self-manage these records as follows:

5.1 Add New Records: This is to add more records into the existing ones.
- You can Add in the Add New Record field (Figure: DMA01) or add from the below option you can choose to Add such values as A, MX, CNAME etc.

- Put the details of trhe Records (such as TXT Records) and click Submit

- The system will notify you that you have added records 

- The display of the records will be as follows:

5.2 Edit: This is to modify the existing records.
- Click Edit Records on the field that you want

- Edit your records and then click

- The finished one will be like this

- The Records will be changed as in the figure

5.3 Delete: This is to remove the existing Records.
- Select Delete Records

- The system will confirm on your DELETE

- The Records are deleted